Ana içeriğe atla

Arkadaşlar Öncelikle Merhaba.
Bu konuda size '' Mantıklı '' Sallamak / test teknikleri hakkında bilgi vermek amaçlı açılmıştır.
En azından bi okuyun.
Belki sınavda 2 şıkka veya 3 şıkka düşürürseniz , sallamak isterseniz size yardımcı olur.

KİMYA

Metodumuzun, sorularda bu bölüm için tutma ihtimali %65'dir. Böylelikle bu tarz sorularda karşımıza çıkacak her 3 sorudan 2'sini tutturma şansını yakalayabilecegiz. Gelelim ana mantıga ve örneklere.

Ana mantık: Sorularımızda eger '' Mol '' içerikli bir soru ise cevap şıklarımız belirli bir düzende artarak veya azalarak gidiyorsa ( aynı artış oranında yada çok yakın ) cevabımız genellikle şıklardaki sayıların aritmetik ortalamasıdır veya buldugumuz aritmetik ortalamaya en yakın sayıdır.

Örnegin Mol İçerikli bir soru:

A) 1,00 B) 0,50 C) 0,25 D) 0,20 E) 0,15


Cevap= ( 1,00+0,50+0,25+0,20+0,15) / 5 = 0,42
Sayısının en yakın oldugu sayı hangi şıktaysa cevabımız büyük olasılıkla odur diyebiliriz.

Yani Cevap '' B ''

Örnekler:
ÖSS 2007 FEN-1 15.SORU
ÖSS 2005 SAYISAL 68.SORU
Bu alanda ' da '' Eleme Sallama Metodu '' Kullanılabilir.
Bi örnek üzerinden pekiştirelim.



1.Bölge 2.Bölge

A) 3 0,1
B) 3 1
C) 3 5
D) 10 1
E) 10 0,1


1.Bölgemizde en çok bulunan karakter :3'dür.

O zaman cevabımız '' 3 '' Rakamını bulunduran şıklardan biridir. Yani A,B,C şıklarından birisidir. 2.Bölgemizde en çok bulunan karakter nedir veya neledir diyelim ? Tabii ki 1 ve 0,1 karakteridir her ikisinden de 2.Bölgede 2'şer adet bulunmaktadır. Bu şıklar hangileridir diye bakack olursak A,B,D,E şıklarını görebiliriz.

- Her ikli bölgeden olabilecek şıklarımızı çıkardık, doğru cevabımız ise her iki elemeden çıkardıgımız şıklarımızın ortak kesiştigi şıklardır. Yani '' A '' ve '' B '' şıklarıdır. Cevabımız yüksek olasılıkla bu iki şıktan biridir diyebiliriz. Bundan sonra %50 ihtimalle sallayabiliriz yada hızlı şekilde sorumuzu okur , çözüm için yanılmamış oluruz.

Örnekler:
ÖSS 2005 SAYISAL , 70.SORU
YGS 2012 FEN, 25. SORU



FİZİK



Eleme Sallama Metodu

Fizik bölümü soruları,bu eleme metodu için çok uygundur. %90 oranında bir tutma ihtimali olan bu metot, çogu sorularda direkt olarark cevabı bulmakta , bazı sorularda ise iki şıkka düşürererek %50 ihtimalle işaretleme seçenegi vermektedir.

Ana mantık: Bir bölgenin altında en cok hangı karakter bulunuyorsa o karakterin bizim cevabımızın içerisinde yer alması gerekmektedir. Bu şekilde tüm bölgeleri, en çok bulunan karaktere veya karakterlere göre bakıp eledigimiz de hepsinde en çok ortak olan karakter bizi doğru cevaba götürecektir.

Mantıgımızı daha iyi kavramak için örnek bir sorunun sadece şıklarından yola çıkarak nasıl cevaba ulaştıgımıza bakalım.

Sorumuzun şıkları aşagıdaki gibi oldugunu düşünürsek:

1. Bölge 2. Bölge 3.Bölge

A) Kırmızı Sarı Mavi
B) Sarı Kırmızı Mavi
C) Sarı Sarı Sarı
D) Kırmızı Mavi Sarı
E) Kırmızı Kırmızı Sarı


Şimdi sıra ile her bölgeye ayrı ayrı bakıyoruz.

1.Bölgemizde en çok bulunan karakter '' KIRMIZI '' dır.
2.Bölgemizde en çok bulunan karakrter '' KIRMIZI '' ve '' SARI '' dır.

* Bölge içerisinde karakter sayısı aynı ise her iki karakteri de almamız gerekir.

3.Bölgemizde en çok bulunan karakrter '' SARI '' dır.

Sonuç =
1.Bölge için = A,B,E şıkları dogru cevabımızı içerisinde barındırır.
2.Bölge için = A,B,C,E şıkları doğru cevabımızı içerisinde barındırır.
3.Bölge için = C,D,E şıkları doğru cevabımızı içerisinde barındırır.


* Üç bölgenin de içerisinde yer alan şık yani ortak şık '' E '' Seçenegidir ve doğru cevabımız %90 ihtialle budur. Olay budur yani ! 

Çıkmış Sorular:

ÖSS 2001 SAYISAL , 58. SORU
ÖSS 2002 SAYISAL, 57.SORU
ÖSS 2004 SAYISAL, 64. SORU
ÖSS 2006 FEN 2,11. SORU
YGS 2012 FEN 3,4,7,8. SORU
YGS 2011 FEN 9 ve 10. SORULAR






----------

Bütünleşik - Eleme Sallama Metodu

Fizik sorularının bazıları Eleme Sallama Metodunu uygulamamız uygun olmuyor, çünkğ öyle sorular var ki bölgelere ayıramıyoruz. Bölgere ayırdıgımızda aynı karakterler farklı bölgelerde yer alıyor ise Bütünleşik-Eleme Sallama Metodunu kullanmamız gerekiyor.

Ana mantık: Eleme Sallama Metodunu uygulayamadıgımız durumlarda - eğer aynı karakterler aynı bölgede yer alıyorsa - bu metodu kullanabiliriz. Toplam bölgelerin içerisinde en çok haangi karakter varsa cevabımızda da bu karakter olmalıdır. Bu şekilde eleyerek doğru cevaba ulaşılabilir.

Bir örnek çözerek daha da anlaşılır hale getirelim.
Sorumuzun cevapları aşagıdaki gibi gelmiş olsun:

A) 1 ile 2 B) 2 ile 3 C) 3 ile 1 D) 1 ile 4 E) 2 ile 4



1.Bölge 2.Bölge
A) 1 2
B) 2 3
C) 3 1
D) 1 4
E) 2 4



Çözüm için tüm bölümlere birlikte bakarak en fazla olan karakteri bulmalıyız, çünkü en fazla olan karakterlerin bulundugu şıkların içinde doğru cevabımız da bulunmaktadır.

1. ve 2. Bölgelerde en çok bulunan karakter nelerdir ?

1 karakteri ------- 3 adet bulunmaktadır.
2 karakteri ------- 3 adet bulunmaktadır.


Diger karakterlerden 2'şer adet bulunamaktadır. Yani 3 ve 4 karakterleri en az oldğundan cevaplarımızın arasında yer almıyorlar.

Buna göre 1 ve 2 Karakterleri en çok bulunan karakterler oldugu için cevaplarımızda bulunmalıdır. Sonuç olarak doğru cevabımızı direkt olarak görüyoruz ki; cevap '' A '' şıkkıdır.

Bu mantık yaklaşık olarak % 80 oranında tutmaktadır.


Örnekler:

ÖSS 2003 SAYISAL 50.SORU
YGS 2012 FEN 14.SORU
YGS 2011 FEN 14.SORU


ŞIKLARDAN CEVAP BULUNABİLİRBir senedir üzerinde çalıştığım ve bu kitapta topladığım yaklaşık 20 metot ile bazılarında yüzde 99'a varan oranlarda, soruya hiç bakmadan sadece şıklar üzerinden cevabı bulabiliyorum. 2009'daki ÖSS'de yakın arkadaşlarım metotlarımı uyguladı. Bilemedikleri sorularda bu yöntemleri kullandı, hepsi de kazandı.

SIFIR ÇEKME İHTİMALİ % SIFIRMetotlar etik mi diye çok düşündüm. Üniversiteyi kazanmak için her yolun mübah olduğu bir sistemde etik olduğu kanaatindeyim. Son sınavlara baktığınızda 30-50 bin civarında öğrenci sıfır çekiyor. Metotlarımı uygulayan bir öğrencinin sıfır çekme ihtimali yüzde sıfır. Sınavın bir de sosyolojik boyutu var. Her sene öğrenci veya velilerden sınava ilişkin intihar edenler oluyor. Bunun da önüne geçmek istiyorum.

SINAV ZEKåYI ÖLÇMÜYORAmacım başarı ortalamasının artması ve bu nedenle sistemin değişmesi. Üniversite sınavında vize-final sistemi uygulanmalı. Bir değil en az 4 sınav yapılmalı. Bu sınavların ortalaması öğrencinin başarısını belirlemeli. Zekayı ölçen sorular sorulmalı. Ev arkadaşım Yeminli Mali Müşavirlik için sınava girdi. Sorulardan hiç anlamam ama sınavı ÖSYM yaptığı için benim sistemi uyguladım. Arkadaşım kazanamadı ben kazandım.
Sefa Boyar'ın kitabında yer alan 'Sallama' tekniklerinden bazıları şöyle:

ULTRASONİK SALLAMA METODU: Kimya sorularında uygulanır. Tutma ihtimali % 80'dir. Soruda 'Seçeneklerden hangisi doğrudur?' deniyor ve cevaplar 'bir, iki ve üç' şeklinde sıralanıyorsa doğru cevap D ya da 'E'dir. ÖSS 2005 Sayısal 72, ÖSS 2004 Sayısal 71, ÖSS 2001 Sayısal 68. sorular metoda örnektir. Soruda 'Hangisi kesinlikle doğrudur?' deniyorsa uygulanmaz.

Devamı: http://ygslys.blogcu.com/uzmanindan-sallama-taktikleri/6256950#ixzz58yVVpF9t

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SINAVDA SALLAMA TEKNİKLERİ

MERHABA BİNLER . yaptığım sallama metodunu gösteriyorum.%70 tutuyo. Açılar Sallama Metodu Birçok açı sorusunda karmaşık çizimler bulunmaktadır.

SINAVDA SALLIYORUM %100 BAŞARI

 SINAVA GİRDİNİZ VE HİÇBİR ŞEY BİLMİYORMUSUNUZ ? ÇALIŞMADINIZ AMA YÜKSEK Mİ ALMAK İSTİYORSUNUZ ? BU YAZI TAM SİZE GÖRE 

TYT DE NASİL FULLENİR ?

MATEMATİK SORULARINI ÇÖZMENİN ANAHTARI.. Problem modeli sorular çok çıkıyor. Türkçe’yi matematik diline ve sonuçta işleme çevirmek gerekiyor. Matematik dilini bilmek bu noktada önem kazanıyor. Son 2-3 yıl çıkmış sınav sorularını çözmeleri sınav başarısına katkı sağlar. Ayrıca uzun sorularda sabırlı olmaları önemli bir konu