Ana içeriğe atla

SINAVDA SALLIYORUM %100 BAŞARI


 SINAVA GİRDİNİZ VE HİÇBİR ŞEY BİLMİYORMUSUNUZ ?
ÇALIŞMADINIZ AMA YÜKSEK Mİ ALMAK İSTİYORSUNUZ ?
BU YAZI TAM SİZE GÖRE 




BİLDİĞİNİZ GİBİ SINAVDA GENELDE BİR SORUDA 5 ŞIK VARDIR

BU ŞIKLARDAN HER BİRİNİN TUTMA OLASILIĞI %20 DİR 

YADA SİZ ÖYLE ZANNEDİYORSUNUZ  BU YAZIYI OKUDUKTAN SONRA FİKİRLERİNİZ DEĞİŞECEK.

BAŞLIYORUZ!'

25 SORULUK BİR TESTTE EN AZ 5 ŞIK ÜSTÜSTE  A ŞIKKIDIR 

MATAMATİK TESTLERİNDE ŞIKLARDA ARDAŞIK SAYILAR VARSA

ÖRNEĞİN = A)1 B)2 C)3 D)4 E)-4

O ZAMAN CEVAP %90 D ŞIKKIDIR YANİ 2 TANE OLAN ŞIK KESİN CEVAPTIR
ŞIKLARDAN CEVAP BULUNABİLİR
Bir senedir üzerinde çalıştığım ve bu kitapta topladığım yaklaşık 20 metot ile bazılarında yüzde 99'a varan oranlarda, soruya hiç bakmadan sadece şıklar üzerinden cevabı bulabiliyorum. 2009'daki ÖSS'de yakın arkadaşlarım metotlarımı uyguladı. Bilemedikleri sorularda bu yöntemleri kullandı, hepsi de kazandı.

ULTRASONİK SALLAMA METODU: Kimya sorularında uygulanır. Tutma ihtimali % 80'dir. Soruda 'Seçeneklerden hangisi doğrudur?' deniyor ve cevaplar 'bir, iki ve üç' şeklinde sıralanıyorsa doğru cevap D ya da 'E'dir. ÖSS 2005 Sayısal 72, ÖSS 2004 Sayısal 71, ÖSS 2001 Sayısal 68. sorular metoda örnektir. Soruda 'Hangisi kesinlikle doğrudur?' deniyorsa uygulanmaz.


SINAV ZEKA ÖLÇMEZ
Amacım başarı ortalamasının artması ve bu nedenle sistemin değişmesi. Üniversite sınavında vize-final sistemi uygulanmalı. Bir değil en az 4 sınav yapılmalı. Bu sınavların ortalaması öğrencinin başarısını belirlemeli. Zekayı ölçen sorular sorulmalı. Ev arkadaşım Yeminli Mali Müşavirlik için sınava girdi. Sorulardan hiç anlamam ama sınavı ÖSYM yaptığı için benim sistemi uyguladım. Arkadaşım kazanamadı ben kazandım.
Sefa Boyar'ın kitabında yer alan 'Sallama' tekniklerinden bazıları şöyle



KÖK ELEYEREK SALLAMA - 2: Tarih sorularında uygulanır. Tutma ihtimali yaklaşık yüzde 70'tir. Örneğin şıklar 'araç, insanlar, topluluklar, uygarlık ve insanoğlu' diyelim. İnsan kökünden iki cevap olduğu için yanıt, B veya 'E'dir. Büyük ihtimalle 'E'dir. İstatistikler bunu gösteriyor. ÖSS 2001 Sözel 46, ÖSS 2002 Sözel 51 bu metoda örnek olarak gösterilebilir.

SIFIR ÇEKME İHTİMALİ % SIFIR
Metotlar etik mi diye çok düşündüm. Üniversiteyi kazanmak için her yolun mübah olduğu bir sistemde etik olduğu kanaatindeyim. Son sınavlara baktığınızda 30-50 bin civarında öğrenci sıfır çekiyor. Metotlarımı uygulayan bir öğrencinin sıfır çekme ihtimali yüzde sıfır. Sınavın bir de sosyolojik boyutu var. Her sene öğrenci veya velilerden sınava ilişkin intihar edenler oluyor. Bunun da önüne geçmek istiyorum.

SAYI DENEME METODU: Matematikte kullanılır. Tutma ihtimali yüzde 99'dur. İçinde denklem olan sorularda uygulanır. Şıklarda verilen a, b, x, y ve z gibi bilinmeyenler yerine sayılar konulur ve deneme yapılır. En uygun sayılar ise 2 ya da eksi 2'dir. Eksi 1, sıfır ve 1 değerleri verilmemelidir. Bilinmeyenler negatifse yerine konulacak sayı da negatif olmalıdır. ÖSS 2001 Sayısal 6, ÖSS 2001 Sayısal 7 bu metotla çözülen sorulardır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SINAVDA SALLAMA TEKNİKLERİ

MERHABA BİNLER . yaptığım sallama metodunu gösteriyorum.%70 tutuyo. Açılar Sallama Metodu Birçok açı sorusunda karmaşık çizimler bulunmaktadır.

TYT DE NASİL FULLENİR ?

MATEMATİK SORULARINI ÇÖZMENİN ANAHTARI.. Problem modeli sorular çok çıkıyor. Türkçe’yi matematik diline ve sonuçta işleme çevirmek gerekiyor. Matematik dilini bilmek bu noktada önem kazanıyor. Son 2-3 yıl çıkmış sınav sorularını çözmeleri sınav başarısına katkı sağlar. Ayrıca uzun sorularda sabırlı olmaları önemli bir konu